VOUCHER SPACERUJ Z FRAJDĄ

PODRÓŻNICZE WYZWANIE DZIEŃ 2 - Musée Yves Saint Laurent Paris
napisano: 26 maja 2020
kategoria: Jadę w świat
Frajdowicze! Przyjęłam facebookowe wyzwanie!    Właściwie dlaczego nie? Oto i ono:   „Turystyczne wyzwanie. Kiedy musisz zostać w domu wspominaj najcudowniejsze podróże, które masz za sobą, a za którymi tak tęsknisz. Publikuj przez 7 dni, 7 miejsc, do których jeszcze wrócisz, jak już będzie taka możliwość. Jedno zdjęcie dziennie. Każdego dnia poproś znajomego o podjęcie wyzwania. Promujmy turystykę”.   Za wyzwanie dziękuję Vojaga. Przyjęłam je, jednak postanowiłam zrobić je trochę inaczej, po swojemu. O wyzwaniu na Fb Frajdy nad morzem poinformowałam 18 maja, czyli w Międzynarodowy Dzień Muzeów! Frajda kocha muzea, każdy Frajdowicz to wie! Zatem w kolejnych dniach, nie codziennie, co dwa, trzy dni, postanowiłam zabrać czytelników do muzeów, które są na liście: naszych ulubionych do których chcemy kiedyś wrócić do których warto pójść z dziećmi  które zostawiają w nas wiele dobrych emocji, pięknych wrażeń które znajdują się nie tylko w Trójmieście, ale i w Polsce i na świecie! Podoba się Wam pomysł? Ja jestem nim bardzo podekscytowana!   Cykl na FB już się ropocz...
KRAKÓW SZLAKIEM STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
napisano: 16 kwietnia 2019
kategoria: Za górami za lasami
    Oto króciutka relacja z mojej ostatniej rodzinnej podróży do Karkowa. Wpis będzie tak spontaniczny i szybki, jakim właśnie był ten wyjazd. Podzielę się z Wami kilkoma ciekawymi informacjami. Być może zainspirują Was do tego, by odkryć to miasto na nowo.    To było mniej więcej rok temu. W ręce wpadł mi artykuł o życiu Stanisława Wyspiańskiego, o jego żonie i dzieciach, które tak chętnie portretował. Artykuł był szalenie ciekawy, zawarta była tam również informacja o wystawie poświęconej temu artyście w Muzeum Narodowym w Krakowie. I tak się zaczęło. Zamarzyło mi się, by tam pojechać i tę właśnie wystawę zobaczyć.    W zeszłym tygodniu udało się. Spontaniczna decyzja, w jednej chwili wyszukany nocleg, szybkie pakowanie, kluczyki w stacyjce i …Kraków był nasz.    Muzeum Narodowe w Krakowie, główny cel naszej wyprawy, zaskoczyło nas ilością wystaw i szerokim wachlarzem podejmowanych tematów. To miejsce zachwytów i ożywionych dyskusji. Także, a może przede wszystkim, dla całej rodziny. Co ważne  - z sympatyczną kawiarnią, by naładować baterie podczas przerwy. Kilka godzin w muzeum może być przecież odrobin...
ZAINSPIRUJ SIĘ NA WAKACJE Z DZIECKIEM W TRÓJMIEŚCIE I OKOLICACH
napisano: 30 czerwca 2017
kategoria: Autobusem po Trójmieście
    Od wielu z Was dostałam ostatnio mnóstwo pytań odnośnie mojego warsztatu w Sopotece oraz pomysłów na wakacyjne wycieczki z dziećmi po Trójmieście i okolicach. Postanowiałam zebrać kilka moich wpisów w jednym, abyście mogli szybko i łatwo zainspirować się na wspólny rodzinny czas. Zapraszam zatem po pomysły. Oto one:   25 POMYSŁÓW NA WAKACYJNE WYCIECZKI Z DZIECKIEM    Jeśli nie lubicie odwiedzać muzeów, uważacie, że nie warto zabierać tam dzieci, bo ani one, ani Wy niewiele z tego skorzystacie, przeczytajcie ten tekst. Kto wie, może zmienicie zdanie?    Z DZIECKIEM DO TRÓJMIEJSKIEGO MUZEUM CZ.I, czyli jak zwiedzać muzea   Jeśli się choć odrobinę przekonaliście zapraszam do muzeów w Gdyni, Sopocie i Gdańsku.   Z DZIECKIEM DO TRÓJMIEJSKIEGO MUZEUM CZ. II - GDYNIA   Z DZIECKIEM DO TRÓJMIEJSKIEGO MUZEUM CZ. III - SOPOT   Z DZIECKIEM DO TRÓJMIEJSKIEGO MUZEUM CZ. IV - GDAŃSK   Dawno się już przekonałam, że jeśli tylko będziemy mieć chęci i odpowiednie nastawienie z dzieckiem można wejść prawie do każdego muzeum. I można się przy tym świetnie bawić. Oczywiście są jednak...
IDEALNY PREZENT NA DZIEŃ MATKI? WSPÓLNA WYCIECZKA DO MUZEUM DOMKÓW DLA LALEK
napisano: 21 maja 2017
kategoria: Za górami za lasami
  Jedną z ostatnich transmisji na żywo na FB Frajdy przeprowadziłam z Muzeum Domków dla Lalek mieszczącego się w Warszawie w Pałacu Kultury i Nauki. Grube mury zabytkowego Pałacu zrobiły mi niemałego psikusa. W trakcie transmisji kilka razy traciłam zasięg. Chodziłam po muzeum nawołując do telefonu: Wróć do mnie, mam jeszcze tyle do powiedzenia. W efekcie udało się powiedzieć to, co najważniejsze, ale Muzeum okazało się być tak urzekającym, imponującym i inspirującym miejscem, że to, czego nie zdążyłam powiedzieć Wam podczas transmisji postanowiłam przekazać na internetowym papierze. I jeszcze jedno. A może przede wszystkim to. Wycieczka do tego muzeum to idelany pomysł na prezent dla ukochanych Mam z okazji ich święta. Przekonajcie się dlaczego. Zapraszam.    Dziś opowiem Wam pewną niezwykłą historię. Była sobie kiedyś pełna uroku, młoda i skromna dziewczyna, która pewnego dnia zamarzyła, by kolekcjonować domki dla lalek. Piękne miała marzenie. Jak postanowiła tak zrobiła. Ale nie tylko zaczęła je kolekcjonować. Zajęła się także ich restauracją. Zapomnianym, zniszczonym, porzuconym domkom zaczęła przywracać blask, zaczęła przywracać duszę. Wiele ocaliła od zapomnienia. Chwi...
WIEDEŃ Z DZIECKIEM W 7 ODSŁONACH - CZ. III
napisano: 31 stycznia 2017
kategoria: Jadę w świat
Siedzę i ryczę. I nie mogę zrozumieć, dlaczego tak późno obejrzałam film Miloša Formana Amadeusz. Arcydzieło. Ryczę tak, jak płakał scenarzysta filmu, Peter Shaffer, w jedynym drewnianym budynku opery zachowanej w Europie Środkowej, w Pradze, w którym kręcone były sceny z operą Don Giovani, gdy dowiedział się, że to właśnie dokładnie w tym miejscu sam Mozart dyrygował orkiestrą podczas premiery Don Giovanniego. To wywołało uczucie pokory i szacunku dla tego miejsca. Tam jakby unosił się duch kompozytora - mówili aktorzy. To tak jak z naszą podróżą do Wiednia. W drodze do miasta czytaliśmy głównie o twórczości Straussów, o słynnych wiedeńskich balach, o walcu Nad pięknym, modrym Dunajem, ale na miejscu  mieliśmy wciąż wrażenie, że to właśnie duch samego Amadeusza unosi się gdzieś nad nami. Twórcy filmu wyznali także, że muzyka stała się trzecim bohaterem filmu, zaraz obok Mozarta i Salieriego. I tu znów sytuacja miała się tak jak podczas naszej podróży do Wiednia. Do miasta jechałam zakochana w Straussach, a już w samym mieście rozkochałam się w Mozarcie. Nie tylko ja. Mąż i dzieci też. Był z nami wszędzie, podczas całej reszty naszych wak...
CO NA FERIE Z DZIECIAKAMI W TRÓJMIEŚCIE
napisano: 09 stycznia 2017
kategoria: Autobusem po Trójmieście
  Frajdowicze! Ferie tuż tuż. Szczęśliwy ten kto wyjeżdża w góry na narty, ale także szczęśliwy ten co ma pomysły na to jak spędzić je z dziećmi w Trójmieście. Jeśli chcesz dołączyć do tych szczęśliwców z pomysłem to zapraszam na Frajdę.   Gdy zostajemy w mieście na ferie to nigdy się nie nudzimy. Tak wiele się tu dzieje. Gdy jest śnieg to oczywiście jest i aktywność na świeżym powietrzu. Sanki na osiedlowej górce, narty we Wieżycy albo w Przywidzu oraz nasze ulubione łyżwy. Choć przetestowaliśmy lodowisko w Gdyni i w Gdańsku Oliwie to najbardziej kochamy to na świeżym powietrzu w Sopocie. Pisałam już o nim kilka razy. To lodowisko z najlepszym widokiem w całym Trójmieście. Gorąco polecam! Jeśli jednak pogoda nie dopisze albo znudzi się Wam tego rodzaju aktywność, albo po prostu chcecie, aby Wasze dzieci ferie spędziły niebanalnie, ciekawie i kreatywnie w ciepłym przyjemnym miejscu pod dachem polecam te, które przygotowały takie właśnie pomysłowe oferty.    GDYNIA   Jako że mieszkam w Gdyni to zacznę właśnie od tego miasta. Na pierwszy ogień niech pójdą warsztaty fotograficzne, malowania, programowania: Ciekawe warsztaty fotograficzne dla...
WIEDEŃ Z DZIECKIEM W 7 ODSŁONACH - CZ. II
napisano: 06 grudnia 2016
kategoria: Jadę w świat
    Wiedeń. Sisi, Mozart, Habsburgowie. Piękno, elegancja, niezwykłe muzea, muzyka, pyszna kawa i wspaniałe kawiarnie. Takie mamy pierwsze skojarzenia. Miasto idealne na kilkudniowy wypad z dziećmi, nawet tymi najmłodszymi. Zapowiadam jednak, że tytuł może być mylący, bo Wiedeń z dzieckiem wcale nie oznacza, że wędrowaliśmy tylko i wyłącznie po okolicznych placach zabaw. Wręcz przeciwnie. Zresztą sami się przekonajcie. Zapraszam do lektury.   Po pierwszej odsłonie pod hasłem KILKA PRAKTYCZNYCH PORAD zapraszam Was na kolejną część wiedeńskiej przygody.   ODSŁONA DRUGA: ŚLADAMI HABSBURGÓW   To był nasz główny cel. Zwiedzić Wiedeń śladami wielkich panujących. Rozkochani w Sisi i Franciszku Józefie marzyliśmy, by zobaczyć pałace, komnaty, ogrody. Wszystko po to, by obraz jaki mieliśmy w głowach skonfrontować z rzeczywistością. Szybko przekonaliśmy się, że ta była nieco odmienna od tego o czym do tej pory wiedzieliśmy, czy może bardziej wyobrażaliśmy. Przekonywać się o tym zaczęliśmy już czytając biografię Cesarzowej Elżbiety w drodze do miasta. Czytaj TU i TU. Ale Wiedeń to nie tylko Sisi i Franciszek Józef. To Maria Teresa, jej syn Józef II  ...
FRAJDA W RADIU NA ZAPROSZENIE MAMY W MIEŚCIE W RADIU GDAŃSK
napisano: 06 sierpnia 2016
kategoria: Autobusem po Trójmieście
    Kochani Frajdowicze!   W połowie lipca zostałam zaproszona do Radia Gdańsk, by w audycji na żywo opowiadać o moich doświadczeniach w  odwiedzaniu z dziećmi muzeów. Zaproszenie otrzymałam od dwóch bardzo sympatycznych Magd z Mamy w Mieście w Radiu Gdańsk. Znacie je? Myślę, że część z Was już tak. Dziewczyny działają od roku i przyznam, że świetnie im to wychodzi.    Trochę byłam przejęta, gdyż jeszcze nigdy nie brałam udziału w audycji na żywo. Niepotrzebnie. W studiu panowała bardzo przyjacielska i swobodna atmosfera. Oprócz Magd w studiu była także dziennikarka Beata Szewczyk oraz drugi gość - Kasia Kaczmarek z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Będę wspominać to wydarzenie jako świetną przygodę.   Ci, którzy nie mieli okazji słyszeć audycji mogą to zrobić teraz tu:   ODSŁUCHAJ AUDYCJĘ TU: KLIK   Pozdrawiam Was. :-)   P.s.  Przypominam, że na blogu już można podpisać PETYCJĘ w sprawie uzyskania ciekawej oferty biletu rodzinnego na przejazdy komunikacją miejską w Trójmieście. Razem możemy osiągnąć cel. Wesprzyjcie proszę akcję. To zajmuje tylko chwilę. Dziekuję.   POPDISZ PETYCJĘ TU: KLIK...